Datorită situației cauzate de pandemia de coronavirus, multe companii din întreaga lumea sunt sau vor fi grav afectate din punct de vedere economic. Companiile mici la început de drum, startup-urile mai exact, sunt cele care au cel mai mult de suferit. În această perioadă vor rezista doar cei care se vor adapta rapid la schimbări și cei care aveau un plan în cazul unei situații de criză. Am pregătit un mic ghid care cuprinde sfaturi despre cum ai putea trece cu bine sau cu cât mai puține pagube peste această perioadă.
Ai grijă de angajații tăi și de afacerea ta
Din punctul meu de vedere, cea mai importantă resursă chiar și în vremuri de criză este resursa umană. Câștigă cei care se reorganizează rapid în aceeași formulă, mai puternici și mai motivați. În plus, ai nevoie de angajații tăi și pe perioada crizei, pentru a păstra comunicarea cu clienții și pentru a găsi noi soluții de adaptare a business-ului tău.
Mulți agenți economici se confruntă cu imposibilitatea de a plăti salariile angajaților și se văd nevoiți să încheie contractele de muncă. Antreprenorii români așteaptă în continuare noi reglementări legislative prin care statul român să le ofere sprijinul financiar de care au nevoie pentru a trece de această perioadă. Totuși, cel mai eficient ar fi să-ți reorganizezi activitatea astfel încât să nu fie nevoie să o închizi și să încerci să te pliezi pe nevoile oamenilor în această perioadă. Chiar și o schimbare drastică a domeniului de activitate ar putea aduce beneficii companiei tale.
Soluții pentru tine…
Protejarea angajaților poate fi simplă sau dificilă în funcție de domeniul de activitate. Cei mai protejați vor fi cei care pot lucra de acasă. Ai încredere în angajații tăi și protejează-i oferindu-le această oportunitate. Companiile din domeniul alimentației publice, producției, restaurante și hoteluri, din păcate nu își pot desfășura activitatea de acasă. Totuși, nu totul este pierdut pentru ei.
De exemplu, restaurantele pot închide ușile pentru clienți, dar își pot transforma locația sub forma unui restaurant drive-in. Mai exact, acestea pot continua activitatea cu livrarea produselor la domiciliul clienților. Desigur, este extrem de important ca angajații restaurantelor să-și ia toate măsurile impuse de autoritățile române pentru evitarea răspândirii coronavirusului.
Companiile de producție alimentară și nu numai, pot lua măsuri eficiente pentru protecția angajaților și a clienților. De exemplu, se pot stabili schimburi de lucru pe echipe astfel, o echipă lucrează timp de o săptămână și acoperă toate schimburile, apoi cea de a doua echipă va lucra în săpămâna următoare la fel. În felul acesta se evită întâlnirea celor două echipe și se asigură o protecție pentru aceștia. Foarte importante și în acest caz sunt măsurile de auto protecție cum ar fi, echipamente de protecție(mască, vizieră/ochelari, mănuși), igiena riguroasă a mâinilor și a feței, utilizarea dezinfectanților ori de câte ori este nevoie, apa și săpunul fiind cele mai importante.
Soluții pentru viitorul afacerii tale…
Echipele de vânzări sunt pe teren și acum, mai ales cele din domeniul alimentar. Totuși, agenții tăi își vor face treaba la fel de bine și de acasă, dacă le permiți să-ți demonstreze acest lucru. Clienții pot fi convinși să facă plata prin transfer bancar sau cec, mai ales că este benefic și pentru ei să evite banii cât de mult se poate în această perioadă. În cazul șoferilor este o altă poveste, noi toți avem nevoie de ei. Datorită lor avem ce cumpăra din magazine, farmacii, etc și fără munca lor de teren nu ne-am descurca prea bine. Tocmai din acest motiv, ai grijă de ei! Asigură-le toată protecția necesară, echipamente, ajutor și suport moral, încurajează-i și mulțumește-le pentru munca pe care o depun.
Comerțul cu amănuntul a produselor nealimentare a suferit o prăbușire în această perioadă când lumea nu mai iasă din casă. Cea mai la îndemână soluție ar fi trecerea afacerii în online. Chiar dacă până în acest moment nu ai luat în calcul această variantă și chiar dacă nu ai cunoștințe în domeniu, este timpul să te informezi despre cum poți face acest lucru. Poți apela la freelanceri care să te ajute, sunt foarte mulți care își oferă cunoștințele gratuit în această perioadă. Caută pe grupurile de Facebook dedicate antreprenorilor sau pe Linkedin. Cu siguranță vei găsi oameni care să-ți ofere o mână de ajutor.
Saloanele de înfrumusețare au acum ocazia să-și creeze o audiență și în mediul online, printr-un canal de YouTube. Acestea pot face video-uri sub forma unor tutoriale cu tehnici de machiaj, aranjat părul, stilizat unghii, etc. Probabil video-urile nu vor fi recompensate în bani, dar se pot face diferite kit-uri cu produse cosmetice pentru continuarea rutinei de înfrumusețare de acasă, iar prezentările video vor fi făcute exclusiv cu produsele din kit.
Fiecare domeniu de activitate se poate reorienta și poate oferi măsuri de siguranță atât pentru angajați, cât și pentru clienți. Este foarte important ca economia țării noastre să nu fie blocată deoarece toți vom fi afectați. Vom avea parte de vremuri grele, toate țările vor trece prin asta. Important este să ne asigurăm toate măsurile de siguranță pentru a trece de această pandemie sănătoși, restul se poate reface în timp.
Tu ce soluții ai găsit pentru continuarea activității în cadrul companiei? Scrie un comentariu mai jos și poate răspunsul tău va ajuta o altă companie aflată în impas.