Evaluarea angajaților

și măsurarea periodică a performanței

În termeni simpli, evaluarea se definește ca fiind examinarea cu scopul de a afla progresul profesional atins de angajați în ultimul trimestru. În mare, angajații și superiorii lor deopotrivă își identifică propriile abilități și își evaluează punctele slabe. De asemenea, comunică deschis despre planurile lor de viitor, nevoile de îmbunătățire și planul de acțiune prin care vor să atingă aceste ținte.

Scopul evaluării

Planificarea proceselor de HR care contribuie la îmbunătățirea performanțelor la locul de muncă

Este foarte important ca într-o companie să se păstreze o comunicare deschisă și sinceră, însă atunci când există un număr mare de angajați, acest lucru devine greu de îndeplinit. În general, un manager nu are timp suficient să aloce tuturor angajaților în parte pentru a afla toate aspectele ce țin de performanța zilnică a acestora. De aceea un modul de evaluări este soluția potrivită în astfel de cazuri.

Șabloane complete de evaluări

Pentru a simplifica procesul de evaluare, în iFlow există șabloane dedicate cu întrebări formulate corect pentru a afla date relevante despre gradul de mulțumire al angajaților și dorințele lor referitoare la evoluția în companie. Șabloanele sunt de diferite tipuri, după cum urmează:

Autoevaluare

Evaluare angajat - angajat

Evaluare angajat - lider de echipă

Evaluare lider de echipă - angajat

*De asemenea, se pot crea propriile evaluări de la 0, cu întrebări deschise, scală, câmpuri numerice, sau orice tip de câmpuri personalizate se doresc. Astfel se pot afla date relevante și specifice pentru companie, printr-un proces simplu și rapid.

Date exacte și cuantificabile prin câteva click-uri

Grație modulului de evaluări, timpul petrecut cu trimiterea acestora scade cu 85%. Din doar câteva click-uri, responsabilul de HR selectează angajații individual sau echipele întregi cărora să le trimită evaluarea. Acestea ajung la destinatari în timp real, iar angajații primesc notificări direct în platforma iFlow despre disponibilitatea lor de completare. Tot procesul se întâmplă rapid și din doar câteva click-uri. Angajații completează răspunsurile din cadrul evaluării din propriul profil, în intimitatea biroului sau de pe telefonul mobil.

Datele sunt private și pot fi vizualizate doar de către liderul de echipă sau administratorul contului, care are acces suprem la astfel de informații. Astfel se păstrează confidențialitatea răspunsurilor și acestea ajung la persoana care se ocupă de analizarea lor.

Analiză și interpretare ușoară

Datele colectate ar fi de prisos fără o raportare corectă și relevantă. În modulul de evaluări se pot genera rapoarte complete cu toate răspunsurile angajaților, ușor de vizualizat. Pentru a le analiza cu atenție, acestea pot fi studiate individual sau în reprezentări grafice, ca un rezumat. Extragerea concluziilor este în general o muncă grea, însă cu instrumentul potrivit se pot reda obiectiv indicatorii de performanță la serviciu. În baza acestora se iau decizii corecte referitoare la acordarea bonusurilor de performanță și a măririlor salariale. Toate datele sunt concentrate într-un singur loc, în siguranță, gata să fie vizualizate.

Reprezentările sunt de mare ajutor pentru a interpreta informațiile primite prin sintetizarea lor în grafice cu bare orizontale, verticale, pie charts sau procente.

Beneficiile evaluărilor pentru angajați

  • Prin auto-evaluare angajații pășesc pe calea spre autocunoaștere. Își recunosc punctele tari cât și punctele slabe în ceea ce privește performanța.
  • Evaluarea angajaților de către colegii de muncă relevă posibile animozități, prieteniile create și preferințele din cadrul echipelor.
  • Evaluarea permite angajaților să își exprime nemulțumirile legate de sarcinile pe care le au de îndeplinit.
  • În cadrul unei evaluări, angajații își fac planuri de dezvoltare în cadrul companiei, și spun cum speră să atingă aceste obiective.
  • Evaluarea liderului de echipă de către membrii acesteia ajută la primirea de feedback legat de modul de coordonare existent în echipă.
  • Realizarea evaluărilor deschide perspective noi de avansare în carieră și stimulează creșterea performanțelor.
  • Nu în ultimul rând, aceasta ajută la consolidarea relației cu liderul de echipă sau managerul, un lucru foarte util pe termen lung.

Beneficiile evaluărilor pentru management

  • Evaluarea performanțelor angajaților ajută la stabilirea echitabilă a recompenselor în funcție de productivitate și implicare
  • Se identifică nevoile individuale de pregătire ale angajaților, în eventualitatea în care ies la iveală carențe sau puncte slabe în desfășurarea activităților.
  • Managerii află gradul de mulțumire al angajaților în companie, referitor la echipele din care fac parte și la sarcinile delegate.
  • Un beneficiu major este că în funcție de răspunsurile oferite, managerul înțelege dinamica din cadrul echipelor și poate decide dacă este cazul să se schimbe ceva.
  • Bunăstarea angajaților la locul de muncă aduce avantaje superiorilor deopotrivă, deoarece implicarea acestora duce la productivitate și profitabilitate crescută.
  • Evaluarea devine o bază a cunoașterii reciproce și astfel se întăresc relațiile colegiale cât și cele cu superiorii.
  • În urma analizei se pot pune la punct planuri bine definite despre direcția companiei, se stabilesc roluri noi și se iau decizii privind resursele umane.

Ești interesat de evaluarea angajaților în iFlow?

Află totul despre soluția care te ajută să îmbunătățești performanța la locul de muncă