Web Analytics

Digitalizare fiscală din 1 ianuarie 2024: e-Factura obligatorie

Publicat pe:

Abonează-te la Newsletter!

Dacă vrei să fii primul care află noutăți.

Începând din 1 ianuarie 2024, în România se va institui facturarea electronică obligatorie pentru toți operatorii economici, inclusiv persoanele impozabile stabilite în România, conform legii nr. 296/2023.

Această obligație se aplică în cazul tuturor tranzacțiilor de tip business-to-business (B2B) și business-to-government (B2G) care au loc în România, în contextul prestării sau livrării de bunuri și servicii.

În perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2024, termenul-limită pentru transmiterea facturilor în cadrul sistemului RO e-Factura este de 5 zile lucrătoare de la data emiterii facturii. Cu toate acestea, termenul nu poate depăși 5 zile lucrătoare de la data-limită stabilită pentru emiterea facturii conform articolului 319 alineatul (16) din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare.

După 1 iulie 2024, termenul de 5 zile devine irelevant întrucât posibilitatea emiterii facturilor „pe hârtie” sau „în format PDF” este eliminată. Mai exact, chiar dacă ai creat un document în sistemul tău informatic și l-ai expediat către client, acest document nu mai este considerat o factură.

Sancțiuni pentru nerespectarea prevederilor

  • Între 5.000 lei și 10.000 lei pentru persoanele juridice încadrate în categoria contribuabililor mari conform legii
  • Între 2.500 lei și 5.000 lei pentru persoanele juridice încadrate în categoria contribuabililor mijlocii conform legii
  • Între 1.000 lei și 2.500 lei pentru celelalte persoane juridice, precum și pentru persoanele fizice

RO e-Factura aduce beneficii semnificative atât pentru sectorul public, cât și pentru cel privat:

  • Elimină vulnerabilitățile vechiului sistem de facturare pe hârtie
  • Contribuie semnificativ la combaterea fraudei TVA la nivel național și în UE
  • Este integrat în sistemele altor state membre UE
  • Datele colectate susțin analize predictive detaliate ale economiei, identificarea asimetriilor și implementarea unor politici fiscale adecvate pentru dezvoltarea mediului de afaceri
  • Oferă date în timp real, simplificând colectarea și susținând necesitatea investițiilor în România
  • Contribuie la evoluția mecanismului de verificare documentară ANAF pentru conformare și prevenție
  • Permite participarea în achizițiile publice pentru orice entitate din Uniunea Europeană
  • Oferă o imagine în timp real a execuției bugetare și a tranzacțiilor B2B
  • Asigură eficiență, predictibilitate și transparență în utilizarea fondurilor publice

De la începutul anului 2024, toți clienții aplicației iFlow vor primi facturile prin sistemul de facturare electronică – e-Factura. Timpul de transmitere a facturilor se reduce, și astfel procesul de livrare – primire a acestora devine mai eficient.

Echipa editorială iFlow
Echipa editorială iFlow
Echipa noastră îți aduce informații de ultimă oră despre tendințele și inovațiile în domeniul resurselor umane, ajutându-te să fii mereu la pas cu evoluțiile din industrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Automatizarea proceselor HR: Economisește prin tehnologie

Gestionarea manuală a sarcinilor de resurse umane, cum ar fi pontajul, aprobarea concediilor sau administrarea contractelor, poate deveni repede o povară. Pe lângă timpul...

Modificări importante care vor afecta România din 1 ianuarie 2025

Ordonanța de Urgență cunoscută sub numele de „Ordonanța Trenuleț” va aduce schimbări semnificative începând cu 1 ianuarie 2025, impactând atât angajații din sectorul public...