Web Analytics

OUG nr. 36/2021 – Care sunt cele mai noi schimbări legislative în telemuncă?

Publicat pe:

Telemunca este o realitate cu care mulți dintre noi ne-am obișnuit de-a lungul ultimului an. Fiind un concept relativ nou adoptat în România, legile privind acest mod de a lucra se modifică perpetuu. Legea 81/2018 publicată în Monitorul Oficial privind reglementarea activității de telemuncă a suportat schimbări care au intrat în vigoare din data de 6 Mai, prin recenta OUG nr. 36/2021. Aceste modificări privesc munca din afara biroului, noi obligații pentru telesalariați, și altele. 

Condiția ca telemunca să se faca cel puțin o zi pe lună a dispărut

Până de curând, condiția era ca angajații să își desfășoare activitatea în alt loc decât cel organizat de angajator, pentru cel puțin o zi din lună. Începând de acum, aceștia își pot desfășura activitatea folosind tehnologia informației și comunicațiilor, pentru un număr indefinit de zile. 

Verificarea activității telesalariatului se va face prin utilizarea informației și comunicațiilor

Legea nu a specificat până acum în ce condiții angajatorul poate să verifice activitatea telesalariaților săi. Guvernul a venit însă cu o precizare, și anume că verificarea se face “în principal prin utilizarea informației și comunicațiilor”.

Contractul de telemuncă nu e obligatoriu să specifice locul/locurile desfășurării telemuncii

Conceptul de telemuncă oferă tocmai libertatea unui angajat de a-și desfășura activitatea de oriunde. Astfel, în contractul de telemuncă nu mai trebuie prevăzut locul de unde se efectuează munca. 

Telesalariații sunt obligați “să respecte și să asigure confidențialitatea informațiilor și documentelor utilizate în timpul desfășurării activității de telemuncă”

Legea telemuncii nu presupunea o astfel de obligativitate pentru telesalariați până acum, însă prin recenta OUG nr. 36/2021, este imperativ ca aceștia să respecte această condiție foarte importantă.  


Telemunca este un concept general considerat benefic și bine acceptat de mulți salariați, cu multe beneficii atât pentru ei, cât și pentru angajatori. În contextul actual, un număr mare de oameni aleg să își desfășoare activitatea în siguranța căminului, și să își organizeze programul după nevoile personale. Majoritatea se simt bine atunci când sunt în aria de confort, au parte de liniște și nu trebuie să ia parte la conversații cu colegii atunci când nu vor. Pentru cei care au nevoie de variație, pot alege să lucreze dintr-o cafenea, să se deplaseze la birou, sau chiar și din camera de hotel atunci când merg în vacanță. Mai există și varianta programului hibrid, în care se alternează munca la birou cu cea de acasă. Tu pe care o preferi? 

Iulia S.
Iulia S.
Sunt o susținătoare a procesului de auto-învățare. Social media mă ajută să descopăr lucruri noi în fiecare zi. Activitatea mea de zi cu zi implică o comunicare eficientă cu persoanele din jurul meu, dar și punerea în practică a unor idei inovative de marketing.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Update 9.4 – Documente externe și fișiere protejate

O nouă actualizare a aplicației iFlow, care face gestionarea documentelor mai ușoară și mai sigură ca niciodată este aici. Cu noua versiune, angajații și...

Angajarea persoanelor cu dizabilități: Noi obligații pentru angajatori

Începând cu 1 ianuarie 2025, legislația românească privind angajarea persoanelor cu dizabilități va suferi modificări importante. Conform Ordonanței de Urgență nr. 127/2024, angajatorii care...

Abonează-te la Newsletter!

Dacă vrei să fii primul care află noutăți.