Starea de alertă anunțată în luna noiembrie, a adus cu sine un ghid publicat în data de 06.11.2020 de către Inspecția Muncii. Scopul acestuia este să îndrume angajatorii care își vor desfășura activitatea în regim de telemuncă sau printr-un program individualizat de muncă.
În acest articol îți voi prezenta toate informațiile noi pe care trebuie să le știi despre munca de acasă sau în regim de program decalat. De asemenea, la finalul articolul vei regăsi și ghidul oficial complet.
Ce trebuie să știi?
- Inițial în legea nr. 55/2020 angajatorul avea nevoie de consimțământul angajatului pentru a trece în regim de telemuncă. Modificările din 6 noiembrie menționeză că angajatorul poate decide unilateral această trecere, în cazul în care specificul activității o permite. Baza legislativă este Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii și Legea nr. 81/2018.
- Companiile cu un număr mai mare 50 de salariați, organizează programul de lucru astfel încât personalul să fie împărțit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră. Mai jos veți găsi un model de pontaj cu schimburi decalate.
- Conform articolul 13, purtarea măștii este obligatorie la locul de muncă, indiferent de restul măsurilor luate.
- Ca și angajator, ești obligat să asiguri echipamentele de muncă necesare prestării muncii. Se poate conveni și folosirea echipamentelor proprii ale angajatului, printr-un acord scris în care sunt specificate condițiile de utilizare.
Accesează acest articol pentru a citi totul despre cadrul legislativ privind telemunca.
Ghid întocmit de Inspecția Muncii
În ghidul privind desfășurarea activității în regim de telemuncă sau cu program individualizat vei afla:
- Ce informații trebuie să conțină decizia de muncă de la domiciliu
- Cum înregistrezi aceste clauze în contractul individual de muncă
- Pașii pe care trebuie să-i urmărești pentru a transmite aceste informații în Revisal
Citește aici integral ghidul pentru a afla care sunt pașii pe care trebuie să îi urmezi în condițiile de regim de telemuncă sau program individualizat de muncă.
Descarcă – model de pontaj cu schimburi decalate
Companiile cu cel puțin 50 de angajați, care nu pot trece la muncă în regim de telemuncă, sunt obligate să treacă la un program cu schimburi decalate. Scopul acestor schimburi este evitarea aglomerării transportului în comun. Primul pas ar fi împărțirea angajaților în două grupe: angajați care folosesc mașina personală pentru a se deplasa la muncă și angajați care folosesc transportul în comun.
Ulterior, angajații care folosesc transportul în comun vor fi împărțiti pe mai multe schimburi, care îî va face să vină și să plece de la lucru cu o diferență de minim o oră.
Descarcă modelul de mai jos și vei regăsi 4 schimburi decalate. Acesta este editabil, în funcție de programul de lucru din compania ta.