Web Analytics

Contractele de muncă part-time în conformitate cu legea 

Publicat pe:
Alina B.
Alina B.
Sunt o adeptă a provocărilor, căci găsesc în ele oportunități fascinante și perspective de viitor. Nu mă las intimidată de obstacole și mă dedic visurilor mele. Privesc cu entuziasm fiecare experiență nouă ca pe o oportunitate de creștere și învățare.

Abonează-te la Newsletter!

Dacă vrei să fii primul care află noutăți.

În conformitate cu reglementările legale, un angajat cu contract de muncă part-time este definit ca fiind acea persoană care desfășoară un număr de ore mai mic decât norma obișnuită pentru o săptămână sau o lună de muncă, adică 8 ore pe zi și 48 de ore pe săptămână.

Repartizarea timpului de muncă part-time

Repartizarea orelor de muncă part-time poate fi negociată fie pe zi, fie pe săptămână sau pe lună, în funcție de necesitățile angajatorului, cât și ale angajatului. În timpul negocierilor contractului se stabilește o durată de lucru, de obicei, de 2, 4 sau 6 ore pe zi. Totuși pot fi făcute ajustări în funcție de acordul părților, inclusiv ore de lucru de 1, 3, 5 sau 7 ore pe zi. Munca part-time poate fi efectuată la sediul companiei sau la domiciliu, cu respectarea regulilor și condițiilor stabilite.

Condiții privind contractele de muncă part-time

Îndeplinirea obligațiilor din contractul de muncă part-time implică respectarea numărului de ore stabilite pe zi, pe săptămână sau pe lună, a programului de lucru convenit, precum și a repartizării timpului de muncă stabilit.

Angajații cu normă part-time se pot bucura de aceleași condiții ca cei cu normă întreagă, iar drepturile salariale vor fi calculate proporțional cu timpul de lucru. Astfel aplicarea legii este similară în ceea ce privește aspecte precum concediile, perioada de probă sau acordarea tichetelor de masă. În cazul tichetelor de masă singurul caz în care acestea nu sunt acordate, este atunci când salariatul are funcția de bază la un alt angajator.

Contractele de muncă part-time, fie pe perioadă determinată sau nedeterminată, trebuie încheiate în formă scrisă și înregistrate în Revisal. Orele suplimentare pentru salariații cu normă part-time sunt interzise, cu excepția situațiilor de urgență majoră sau lucrări urgente, altfel fiind considerate muncă nedeclarată și sancționate conform legii.

Cum gestionezi angajații cu contracte de muncă part-time?

Pentru o gestionare eficientă a angajaților cu contracte de muncă part-time, iFlow a dezvoltat o funcționalitate simplă pentru stabilirea programului de lucru. Aceasta permite introducerea oricărui tip de normă, inclusiv programe part-time, indiferent de numărul de ore lucrate pe zi. Angajatorii pot decide aplicabilitatea programului și în zilele de weekend și sărbători legale, iar iFlow va calcula automat prezența, orele suplimentare și absențele, optimizând procesul și economisind timp și resurse.

Munca part-time devine din ce în ce mai comună, oferind multiple beneficii atât angajaților, cât și angajatorilor. Flexibilitatea și posibilitatea de a echilibra viața profesională cu alte responsabilități sunt esențiale. Astfel, angajații pot gestiona mai eficient timpul liber și să-și dedice timpul altor pasiuni sau responsabilități familiale.

Pentru a afla mai multe crează-ți un cont nou și testează gratuit aplicația sau programează un DEMO.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Update 9.4 – Documente externe și fișiere protejate

O nouă actualizare a aplicației iFlow, care face gestionarea documentelor mai ușoară și mai sigură ca niciodată este aici. Cu noua versiune, angajații și...

Angajarea persoanelor cu dizabilități: Noi obligații pentru angajatori

Începând cu 1 ianuarie 2025, legislația românească privind angajarea persoanelor cu dizabilități va suferi modificări importante. Conform Ordonanței de Urgență nr. 127/2024, angajatorii care...