Web Analytics

Notă de lichidare – informații și model

Mai jos găsești un model de notă de lichidare pe care îl poți descărca în mod gratuit, în plus îți punem la dispoziție și informații despre acest document. Cine îl poate elibera, la ce folosește și ce trebuie să conțină.

În mod normal nota de lichidare este eliberată de către angajator în momentul în care contractul individual de muncă încheiat între companie și angajat, încetează. Scopul acestui document este de a consemna existența sau inexistența posibilelor datorii între salariat și companie.

Informații generale

Precum și alte documente (ex. fluturașul de salariu), nota de lichidare nu este un document reglementat prin lege. Acesta este un act opțional pe care îl poți obține din partea angajatorul atunci când contractul de muncă încheiat cu acesta ajunge la final. 

Nota de lichidare de la ultimul loc de muncă îți poate fi solicitat de către noul angajator în momentul în care este întocmit dosarul de angajare.

Chiar dacă nota de lichidare este un act opțional, acesta este un act oficial care poate fi utilizat în instanță (atunci când este cazul), pentru recuperarea unor datorii. Acțiunea în justiție poate fi inițiată de către ambele părți, atât angajat cât și angajator, în funcție de caz.
Pentru salariații pe post de gestionar, este obligatorie prezentarea documentului “notă de lichidare” pentru a dovedi că nu au produs pagube la fostul loc de muncă. Această obligație este stipulată în legea nr. 22/1969.

Necesitatea notei de lichidare pentru salariați

Nota de lichidare îi este necesara unui salariat atunci când schimbă locul de muncă, pentru a avea situația clară cu privire la posibile datorii existente între el și compania pentru care a lucrat.

Un angajat are nevoie de acest document atunci când urmează să ocupe un post de gestionar.

Nevoia pentru acest document mai poate să apară în cazul în care angajatul trebuie să recupereze o sumă din partea companiei prin instanță.

Necesitatea notei de lichidare pentru angajator

Angajatorul are nevoie de nota de lichidare a unui salariat în momentul angajării, pentru a avea dovada că acest angajat nu are datorii față de fostul angajator.

În cazul în care compania angajează un salariat pe post de gestionar, va solicita nota acestuia de lichidare.

Compania poate utiliza nota de lichidare a angajatului în cazul unui proces prin instanță pentru recuperarea unor datorii.

Informații necesare

  • Datele de identificare ale angajatorului și numele acestuia
  • Numărul de înregistrare al documentului și data emiterii
  • Datele de identificare ale angajatului (Nume, prenume, funcția ocupată, datele cărții de muncă, datele contractului individual de muncă, etc.)
  • Debite rămase nelichidate de către fostul salariat către angajatorul emitent al documentului, indiferent de natura acestora dar și eventuale popriri sau rețineri salariale stabilite prin titluri executorii
  • Datoriile angajatorului către angajat
  • Calificative profesionale obținute de către salariat pe parcursul ultimilor 3 ani
  • Informații legate de: concediu de odihnă, fără plată, medical, absențe nemotivate sau învoiri

Acest document, pentru a deveni oficial, trebuie să fie semnat de ambele părți. De angajat și angajator în persoană sau de către un reprezentant al fiecăruia.

Model notă de lichidare

Descarcă documentul în mod gratuit de mai jos. Pentru alte documente destinate angajatorului sau angajaților poți consulta blog-ul nostru.

Abonează-te la Newsletter!

Dacă vrei să fii primul care află noutăți.

Articole Populare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

spot_img
Beatrice M.
Beatrice M.
Principalul meu obiectiv este dezvoltarea personală. De aceea, îmi place să primesc și să ofer informații noi ori de câte ori am ocazia. Sunt o persoană energică și optimistă, consider că întotdeauna este loc de mai bine în orice activitate de zi cu zi la care iau parte.