6 Pași de parcurs pentru înființarea unei firme de tip SRL în anul 2019

Toată lumea își dorește să fie propriul său șef și să muncească pentru afacerea lui. Pentru cei hotărâți să facă acest pas, m-am gândit să întocmesc un scurt ghid cu primii pași pentru înființarea unei firme. Am redactat acest ghid pentru înființarea unei companii de tip SRL(societate cu răspundere limitată), deoarece este cea mai răspândită formă de organizare a firmelor din România. Acest tip de societate are o răspundere limitată în fața legii și față de proprietarii acesteia, fiind ideală pentru asociați datorită siguranței oferite. SRL-ul este și cel mai ieftin mod de a-ți deschide o firmă, capitalul social necesar pentru înființare fiind de doar 200 de lei. 

Cât durează înființarea unei firme de tip SRL și unde se depun actele?

În doar 3 zile poți să ai propria companie de tip SRL. Pentru înființare este necesar să te prezinți la Registrul Comerțului din zona în care se află sediul social al firmei și să-ți depui dosarul complet cu toate actele necesare. Dacă ai depus toate actele corect, în 3 zile lucrătoare de la data depunerii vei avea firma înființată.

1. Alegerea obiectului de activitate

Recomand ca înainte să iei decizia de a-ți înființa propria afacere să întocmești un plan de afacere. După ce ți-ai pus la punct planul de afaceri, îți va fi mult mai ușor să-ți alegi domeniul de activitate. 

Alegerea domeniului de activitate pentru firmă, se face potrivit clasificării din codul CAEN. Prin această alegere se stabilește domeniul principal de activitate al unei societăți comerciale și obiectele secundare ale acesteia. Recomand să alegi de la început toate domeniile secundare care crezi că îți vor fi utile în viitor, pentru a nu reveni încă o dată prin toată birocrația. 

În funcție de domeniul de activitate ales poți avea anumite reduceri sau excepții de la plata impozitului pe profit. De exemplu, companiile cu domeniul de activitate “Servicii de consultanță pentru afaceri și management”plătesc un impozit de 16% din profit și nu de 3% din venituri, cum au majoritatea imm-urilor. Acest lucru poate fi un avantaj care merită să fie luat în calcul la alegerea domeniului de activitate. 

2.  Alegerea numelui companiei