6 Pași de parcurs pentru înființarea unei firme de tip SRL în anul 2019

Acasă

iFlow 2.7 – Descoperă pontajul real cu ora...

Cea mai așteptată funcționalitate din aplicația de pontaj iFlow a început să prindă contur. În iFlow 2.7 îți punem la dispoziție opțiunea de check-in...

iFlow 2.6 – Află ce este nou în...

Echipa iFlow muncește la dezvoltarea aplicației cu viteza luminii, așadar, îți oferim al doilea update din luna iulie. Obiectivul tău este și obiectivul nostru,...

Oferă acces contabililor sau personalului de la salarizare...

Îmbunătățirile din aplicația de pontaj iFlow sunt tot mai frecvente pentru a te ajuta la procesul de pontaj al angajaților și la organizarea forței...

Toată lumea își dorește să fie propriul său șef și să muncească pentru afacerea lui. Pentru cei hotărâți să facă acest pas, m-am gândit să întocmesc un scurt ghid cu primii pași pentru înființarea unei firme. Am redactat acest ghid pentru înființarea unei companii de tip SRL(societate cu răspundere limitată), deoarece este cea mai răspândită formă de organizare a firmelor din România. Acest tip de societate are o răspundere limitată în fața legii și față de proprietarii acesteia, fiind ideală pentru asociați datorită siguranței oferite. SRL-ul este și cel mai ieftin mod de a-ți deschide o firmă, capitalul social necesar pentru înființare fiind de doar 200 de lei. 

Cât durează înființarea unei firme de tip SRL și unde se depun actele?

În doar 3 zile poți să ai propria companie de tip SRL. Pentru înființare este necesar să te prezinți la Registrul Comerțului din zona în care se află sediul social al firmei și să-ți depui dosarul complet cu toate actele necesare. Dacă ai depus toate actele corect, în 3 zile lucrătoare de la data depunerii vei avea firma înființată.

1. Alegerea obiectului de activitate

Recomand ca înainte să iei decizia de a-ți înființa propria afacere să întocmești un plan de afacere. După ce ți-ai pus la punct planul de afaceri, îți va fi mult mai ușor să-ți alegi domeniul de activitate. 

Alegerea domeniului de activitate pentru firmă, se face potrivit clasificării din codul CAEN. Prin această alegere se stabilește domeniul principal de activitate al unei societăți comerciale și obiectele secundare ale acesteia. Recomand să alegi de la început toate domeniile secundare care crezi că îți vor fi utile în viitor, pentru a nu reveni încă o dată prin toată birocrația. 

În funcție de domeniul de activitate ales poți avea anumite reduceri sau excepții de la plata impozitului pe profit. De exemplu, companiile cu domeniul de activitate “Servicii de consultanță pentru afaceri și management”plătesc un impozit de 16% din profit și nu de 3% din venituri, cum au majoritatea imm-urilor. Acest lucru poate fi un avantaj care merită să fie luat în calcul la alegerea domeniului de activitate. 

2.  Alegerea numelui companiei

După ce te-ai decis în ce domeniu dorești să activezi, acum este timpul să alegi un nume reprezentativ pentru compania ta. Alegerea numelui pentru prima ta companie este un pas important. Îți recomand să te sfătuiești înainte cu apropiații, familia, experți din domeniul sau cu alți antreprenori.  Să te prezinți la Registrul Comerțului cu cel puțin trei variante pentru firma ta, deoarece înregistrarea se face la nivel național și este foarte probabil ca numele ales să existe deja. 

Este important să alegi un nume care să te reprezinte, dar în același timp să inspire și încredere și putere. Viitorii tăi clienți te vor recunoaște după acest nume, alege o variantă care să te mulțumească pe tine în primul rând. 

Infiintare SRL iFlow
 

3. Alegerea sediului social

Pasul 3 este reprezentat de găsirea unei case pentru societatea ta, un loc care găzduiește toată activitatea viitorului tău. Sediul social al companiei este stabilit prin intermediul unui contract de închiriere sau a unui contract de comodat între companie și proprietar. 

Dacă vrei să-ți faci sediul social acasă, la bloc, ca un adevărat antreprenor la început de drum, o să ai nevoie de câteva semnături din partea vecinilor. Sper că ai fost un vecin de treabă până în acest moment, dacă nu, ar fi cazul să devii unul. Așadar, pentru a-ți face sediul social într-un apartament, la bloc, ai nevoie de avizul asociației de proprietari și de acordul vecinilor direct afectați(pe plan vertical și pe plan orizontal). Ai nevoie de aviz în forma sa standard, aprobată de Registrul Comerțului. 

4. Pregătirea Actului Constitutiv

Actul Constitutiv al unei societăți, este unul dintre documentele esențiale la înființarea unei societăți cu răspundere limitată. Acesta include detalii cu privire la domeniul de activitate și scopul companiei, numărul de asociați și datele de identificare ale Administratorului, denumirea firmei, punctul de lucru și sediul social, precum și detalii privind capitalul. Așadar, actul constitutiv este ca un mic rezumat al firmei, unde găsești cele importante informații despre societate. 

Recomand întocmirea Actului Constitutiv cu ajutorul unui avocat specializat pe înființarea companiilor. 

5. Depunerea capitalului social

La înființarea unei firme este necesar să-ți deschizi un cont bancar, unde se va depune capitalul social de minim 200 de lei, de către asociații companiei. 

Contul bancar pentru firmă se va deschide în baza rezervării de denumire a viitoarei societăți comerciale și a actului constitutiv. Contul bancar poate fi deschis în valută sau în lei.

6. Pregătirea documentelor pentru înmatricularea companiei la Registrul Comerțului

Dosarul de înregistrare a companiei la Registrul Comerțului conține următoarele documente: Actul Constitutiv, specimene de semnătură, declarații pe proprie răspundere, copii ale documentelor de identitate ale asociatului/asociaților și administratorului. 

După verificarea dosarului și validarea informațiilor prezentate, poți ridica de la Registrul Comerțului următoarele documente: Certificatul de Înregistrare a firmei, Hotărârea Tribunalului Judecătoresc de pe lângă Oficiul Național al Registrului Comerțului și Certificatul Constatator. 

După parcurgerea acestor pași, vei fi fericitul deținător al propriei companii. Va urma o etapă cu totul nouă în viața ta și informația este ceea ce îți va da putere și te va face să crești. Citește despre termenele de înregistrare în Revisal și află care sunt zilele lucrătoare pentru anul 2019. Pe măsură ce afacerea ta va crește și vei angaja tot mai mulți oameni, vei dori să știi cum se realizează pontajul corect al acestora și care este legislația privind concediul de odihnă în anul 2019

Elisa S.
Elisa S.
După sute de convorbiri telefonice și zeci de întâlniri de tip brainstorming cu administratorii companiilor românești, pot spune că am experiența necesară pentru a te ajuta să eficientizezi procesele de muncă din compania ta. Spune-mi despre problemele întâlnite în administrarea personalului tău și împreună vom găsi o soluție ideală pentru tine și afacerea ta.

Abonează-te la Newsletter!

Dacă vrei să fii primul care află noutăți.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rog introduceți comentariul dvs.!
Vă rog introduceți numele dvs. aici